Monday, May 11, 2009

YANG BENAR TETAP BENAR, BATIL TETAP BATIL

بسم الله الرحـــمن الرحيم
الحــــمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين وعلى آله وآصحابه أجــــمعين

Bersyukur saya kehadrat Allah swt kerana diberikan nikmat iman dan Islam serta kesihatan tubuh badan yang berkekalan untuk terus berbakti.

Lama sudah saya tidak mengisi blog ini. Sesawang lelabah maya sudah pun jelas kelihatan. Namun, untuk sekian kalinya saya nyatakan, bukan mudah untuk menjadi seorang penulis walaupun ianya bukan penulisan berbentuk ilmiah atau kreatif.

Alhamdulillah, saya bersyukur kehadrat Allah swt yang telah memberikan kemenangan kepada kerajaan Pakatan Rakyat, Perak pada hari ini dengan mengembalikan semula kuasa Menteri Besar kepada YAB Dato' Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin, setelah 96 hari kerajaan lanun BN merampas kuasa semenjak februari lalu.

Keputusan mengenai hak MB Perak tetap milik kerajaan PR diumumkan oleh hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim.

Begitulah hakikatnya. Hakikat di mana, jika telah datang kebenaran, maka akan hancur musnahlah kebatilan. Yang hak itu tetap akan menjelma walaupun diselubungi oleh kebatilan yang menebal. Ini jelas dinyatakan di dalam Al-Quran ;

وقل جـــاء الحق وزهق البَاطل إِنَّ الـبَاطِلَ كَانَ رَهٌـوقا

Dan katakanlah : Telah datang kebenaran ( Islam ), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik), sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang telah lenyap
Pun begitu, Mursyidul Am PAS, YAB Tuan Guru Dato Hj Nik Abd Aziz Nik Mat menasihatkan kepada kita umat Islam agar tidak terlalu gopoh dalam meraikan kemenangan ini. Bersyukurlah kepada Allah, Tuhan empunya segala kekuasaan langit dan bumi. Beliau juga menyeru agar kita dapat berpuasa esok hari dan bersolat sunat syukur dua rakaat tanda kita menzahirkan rasa syukur atas kemenangan ini.

Besar harapan saya agar rakan-rakan sekalian, para pendukung semangat dan panji perjuangan Islam di tanah air agar sentiasa berdoa kepada Allah agar segala bentuk rancangan zalim pihak musuh tidak dapat lagi dilaksanakan. Biarpun mahkamah memutuskan MB Perak adalah daripada kerajaan PR Perak, namun, yang zalim tidak akan berdiam diri. Mereka akan terus berusaha dengan menggunakan segala bentuk kekuatan yang ada untuk terus menzalimi rakyat.

0 fikrah:

KONGSI BERSAMA

RAKAN SEPERJUANGAN