Thursday, January 01, 2009

Entah...tidak tahu ...

يسم الله الرحـــمن الرحيم

الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين وعلى آله وأصحابه أجمعين

Alhamdulillah, lama sungguh dah rasanya tidak menjenguk laman ini sehinggakan sesawang maya jelas kelihatan. Susah sungguh hendak terus tekun dan dedikasi dalam penulisan blog. Ini kerana, mungkin kemahiran menulis sama ada penulisan kreatif atau tidak kreatif, tiada dalam diri saya. Walapun saya serumah dengan dua org penulis kreatif dan seorang lagi, bolehlah saya kategorikan pengkritik politik. Saya meminati tulisan-tulisan mereka, namun, saya tidak ada tempiasnya untuk menulis.

Sudah, lupakan semua itu.

Saya banyak termenung untuk menghabiskan tulisan ini. Bayangkan, daripada jam 4.00 petang sehingga malam saya ambil masa untuk menaip tulisan yang tiada apa maknanya...letih...kelakar dan kadang-kadang, rasa maca, buat apa menaip?.

Mengenangkan diri sudah pun jadi "calon terkecuali" di Fakulti Syariah Islamiah, Al-Azhar, Kaherah. Semangat untuk menulis sungguhpun tiada kemahiran, pudar . Peperiksaan kian tiba namun, tiada apa persiapan pun yang dilakukan. Adakah mahu "mafsul"? Wali'azubillah...

Sebenarnya, apa yang saya mahu tulis....ntah laa..tak tahu ...

0 fikrah:

KONGSI BERSAMA

RAKAN SEPERJUANGAN