Thursday, February 05, 2009

PENGKHIANAT BANGSA

بسم الله الــرحمن الرحيم
الحمد لله وكفى والصلاة والسلام على رسول الذي المصطفى وعلى آله وأصحابه ومن اهتدى وأما بعد

pengkhianat bangsa dan negara
Alhamdhulillah, syukur saya panjatkan kehadrat Rabbul Jalil diatas kurniaan nikmat Iman dan Islam serta pelbagai nikmat kepada saya dan seluruh hambaNya untuk terus hidup dan berbakti.

Terkilan berbaur kecewa apabila mengetahui akan senario politik yang berlaku di Perak. Bermula daripada "kehilangan" dua orang ADUN Pakatan Rakyat daripada PKR sehinggalah kepada kes lompat parti tiga ADUN PR di Perak yang menyebabkan kerajaan pilihan rakyat menjadi goyah dan digulingkan oleh parti pengkhianat UMNO dan BN.

LEWAT MEMAHAMI

Pada pandangan saya, kerajaan PR Perak yang diketuai oleh YAB Dato' Seri Ir Nizar mungkin terlewat memahami rentak kotor UMNO dan BN dalam usaha mereka merampas kuasa di Perak. ADUN Bota bertindak keluar daripada UMNO dan menyertai PKR di Perak. Ini satu pemainan yang licik.

UMNO dan BN negeri Perak yang diketuai oleh bekas menteri besarnya, Dato' Seri Tajol Rosli Ghazali meletakkan jawatannya dan digantikan oleh TPM sendiri YAB Dato' Seri Najib telah membawa satu corak permainan khianat yang dahsyat dalam konteks "peradaban melayu" yang dibanggakan. PR Perak merasa amat selesa dengan hal ini. Mungkin dengan keselesaan di zon selesa ini, membawa kepada kejatukan kerajaan PR sendiri.

MUNAFIQ, PENGKHIANAT

Hati saya lebih cenderung untuk melabelkan ADUN Bota, ADUN Behrang dan Changkat sebagai munafiq dan pengkhianat kepada rakyat. ADUN Bota sebagai alat untuk "melekakan" PR mengenai permainan kotor UMNO dan BN manakala ADUN Behrang dan Changkat menjadi pengkhianat dan menyerlahkan kemunafiqan mereka.

Kemanakah hilangnya sifat amanah meraka terhadap hak rakyat yang mengundi mereka. Kepercayaan rakyat yang diberikan kepada mereka untuk mentadbir kerajaan negeri dengan amanah untuk merealisasikan negara berkebajikan dikesampingkan demi kepentingan peribadi dan "periuk nasi" sendiri. Kerana RM 50 juta, semuanya tidak mengapa, semuanya "boleh diuruskan". Saya akui, nilai RM 50 juta sememangnya nilai yang amat besar. Namun, adakah RM 50 juta itu boleh digunakan oleh menyediakan kelengkapan untuk menangkis azab Allah diakhirat kelak akibat pengkhianatan ini? Adakan dengan RM 50 juta itu juga boleh menyediakan "peguam" terbaik di sisi Allah bagi menjawab segala soalan Allah kelak akibat pengkhianatan ini? Tepuklah dada, tanyalah iman.

TARBIAH, PAS DAN PKR

Inilah yang pernah saya nyatakan pada posting saya yang lepas mengenai tindakan Ezam kembali kepangkuan UMNO, iaitu, kurang atau tiadanya tarbiah terhadap pemimpin Islam yang memerintah kini.

Secara peribadi saya boleh bandingkan, Kerajaan PAS Kelantan yang sudah pun memasuki penggal ke 4 memerintah Kelantan, Alhamdulillah, sehingga kini tidak pernah terjadi pun kejadikan seumpama PKR di Perak. Kerana apa, pertarbiahan berperingkat dan mendalam telah diberikan kepada setiap lapisan pimpinan di dalam PAS.

Berbeza dengan PKR dan parti lainnya. Asas kerohanian bukan elemen utama meraka. Inilah antara punca kerosanan dan fitnah yang berlaku kini.

Saya pernah menyatakan pendirian saya mengenai penubuhan PKR di Malaysia. Saya sebenarnya tidak bersetuju akan penubuhan PKR. Kerana, penubuhannya hanya untuk membela Dato' Seri Anuar Ibrahim yang ketika itu dipenjarakan. Kini, DSAI telah pun dibebaskan dan telah pun menjadi ahli parlimen Permatang Pauh. PAS daripada awal penubuhannya sehingga kini, menegakkan kalimah Allah sebagai tujuan utama perjuangan parti.

Walaupun berbilang-bilang jamaah Islam dibolehkan dan masih ada pelbagai pendapat mengenainya, namun, ketaatan saya hanya kepada parti atau jamaah yang benar-benar berkonsepkan Al-Quran dan Sunnah. Sungguhpun begitu, selagi dengan kewujudan PKR dan PR boleh membawa manfaat kepada jamaah Islam, selagi itulah, insyaallah, saya boleh memberikan ketaatan dan sokongan kepada meraka. Jika meraka berpaling tadah, merakalah pengkhianat dan sayalah antara penentang utama.

Saya berpegang kepada kata-kata pimpinan tertinggi PAS mengenai PAS bergabung dalam pakatan rakyat bahawa, selagimana pakatan rakyat bersetuju dengan penubuhan negara Islam dan landas-landas Islam, selagi itulah PAS akan memberikan kerjasama tetapi jika berpaling tadah, PAS akan keluar dari PR dan menjadi pembangkan utama.

Bersamalah kita berdoa agar Allah memberikan tunjuk ajar kepada pengkhianat-pengkhianat ini. Kepada Najib serta seluruh penyokong UMNA dan BN, berbahagialah serta bersuka rialah kamu dengan pengkhinatan demi pengkhianatan yang kamu lakukan. Kami sesekali tidak akan redha dan hanya kepada Allah sahajalah kami memohon agar memusnahkan kamu.

وصلى الله على سيدنا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين

0 fikrah:

KONGSI BERSAMA

RAKAN SEPERJUANGAN