Monday, February 16, 2009

IA CEREKA LAMA, DUKANYA JUGA AKAN BERPARUT LAMA




Ia cerita lama sebenarnya. Berlaku sekitar awal bulan febuari ketikamana, satu kejadian samun telah berlaku di negeri Darul Riduan.

Kisahnya rakyat jelata mempertahankan negeri dari disamun dan terus dirompak. Maka rakyat yang terpinga-pinga itu, melihat bahawa, orang melayu mempunyai payung mahkota. Kuasa baginda jualah yang dapat menentukan nasib rakyat melayu senegeri baginda.

Namun, ia tidak dapat dipertahankan, namun rakyat bukan mahu menderhaka, cuma mahukan keadilan dari rajanya. Pantang melayu menderhakai sultannya. Itu pesan tok Tuah kepada semua melayu.

Lupakan semua itu. Tujuan saya menulis posting ringkas ini, mahu menunjukkan bahawa, kita mahukan demokrasi. Kuasa raja-raja melayu menjadi benteng terakhir untuk mempertahankan hak. Namun, ia juga seakan tidak boleh digunakan. Namun, saya tetap menjunjung kadaulatan raja-raja melayu. Daulat Tuanku.

Klip video di atas, merakamkan sebahagian detik yang mencemaskan, menyedihkan dan memualkan. Sedih saya, orang melayu saya diperlaku sebegitu rupa. Dihambat umpama haiwan, ditahan umpama mereka pendatang tanpa izin. Kanak-kanak, wanita, ibu-ibu dan ayah-ayah tua, diperlakukan seperti penjenayah merbahaya. Jerung didepan mata tidak diendahkan, malah dilindungi dan disokongi.

Tuntutannya sungguh mudah, PR Perak 28 kerui, BN Perak juga 28 kerusi. Mana mungkin jika tok Najib kata ada mejoroti lebih daripada PR sedang ia seri. Maka, jika seri, apa mahu buat? Bubar DUN dan undi semula. Thats All.

Namun, jalan kekerasan juga pilihan hati sanubari. Cilok punya cilok, rakyat tidak puas hati dan terus mengamuk. Saya tonton video klip ini, senarionya saling tidak tumpah umpama Memali 1985. Siapa pencetusnya? Jangan tanya saya semula.

Ucapan saya kepada semua penyokong UMNO dan BN, Selamat sejahtera kepada anda dan berbahagialah dengan tindakan sebegitu rupa agar makin kuat kami menentang anda.

Sebelum saya menamatkan kalam, saya nukilkan semula, satu resipi yang ditinggalkan di kotak komen ruang YouTube.com ketika menonton klip video yang bertajuk " Perak Crisis Ir Nizar-Part 2 "...

Resepi : MEMBUAT NEGERI 'HARAM'

Bahan-bahannya ;
3 atau lebih adun lompat dilipat-lipat
1 ekor zombie yang diperap kicap
1 biji S.U.K (di buang otak )
1 batallion FRU
S.B (secukup rasa )
dan yang paling akhir dan tidak menjadi resipi kita tanpa TV1, TV2, TV3 suku, Berita Hairan, Utusan Meloya dan lain-lain ikut selera tuan tuan.

Cara Menyediakannya ;
  1. Hilangkan ADUN selama 4 hingga 5 hari.
  2. Masukkan 1 ADUN dalam adunan sedia ada.
  3. Keluarkan semula ADUN yang dihilangkan tadi, keluarkan semula ADUN 1 dan digaul bersama
  4. Panaskan TV 1, TV 2 dan TV 3 Suku.
  5. Masukkan ADUN-ADUN tadi dengan mangkuk sekali, sambil dikacau dengan Utusan Meloya dan Berita Hairan.
  6. Apabila terbit aroma busuk, barulah masukkan zombi, zombi perlu dimasukkan segera agar tidak pecah tembelang.
  7. KELUAR!!! kan sedikit stok kiub pati SUK
  8. Angkat dan sedia dihidangkan kepada rakyat
Cara menghias;
Bubuhkan FRU sekeliling dan taburkan SB di tengah-tengah. Maka, siaplah ia untuk dihidangkan kepada rakyat. Selamat mencuba.

0 fikrah:

KONGSI BERSAMA

RAKAN SEPERJUANGAN