Tuesday, June 23, 2009

PERJUANGAN YANG IKHLAS MEMBAWA RAHMAT ALLAH

بسم الله الرحــــــمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين وعلى آله وأصحابه أجمعين وأما بعد

Bersyukur saya kehadrat ilahi kerana diberikan nikmat Iman dan Islam serta nikmat kesihatan tubuh badan yang sempurna untuk terus hidup dan berbakti.



Tuan Guru Dato' Nik Abd Aziz Nik Mat berkata dalam kenyataannya : Setelah berbincang dari awal hingga akhir dalam perjumpaan khas yang diadakan di pejabat agung (PAS) dalam semangat kekeluargaan bagi menangani permasalahan dalam beberapa isu politik semasa, yang dibesar-besarkan oleh media perdana, kami akhirnya bersetuju sebulat suara melupakan prihal salah tanggapan antara pimpinan atasan parti akibat daripada permainan politik parti Umno. Kami bersama-sama dalam satu saf yang padu, untuk terus bersama-sama memperjuangkan keazaman PAS bagi mendaulat Islam di persada tanahair.

Kami juga bersetuju sebulat suara bahawa kerajaan perpaduan diberhentikan serta merta seperti yang telah diputuskan oleh Presiden PAS bersama Pakatan Rakyat dalam satu kenyataan bersama di bangunan Parlimen jam 2.30 tadi yang menolak sepenuhnya idea kerajaan perpaduan. Oleh yang demikian, selaras dengan itu, saya selaku Mursyidul Am PAS menarik balik segala kenyataan saya terhadap YB Ustaz Nasharuddin Mat Isa, Timbalan Presiden PAS dan dengan itu, ianya tidak berbangkit lagi.
Sumber : Malaysikini

Inilah semangat perjuangan yang didasari Al-Quran dan As-Sunnah. Segala permasalahan dibawa berbincang dan segala permasalahan dibawa kembali kepada garis pandu Al-Quran juga As-Sunnah. Isu UG telah selesai. Begitu juga dengan kononnya krisis antara Tok Guru Nik Aziz dan Ust Nasaruddin Isa. Ia diselesaikan dengan semangat kekeluargaan dan satu barisan perjuangan ikhlas mengharapkan nusrah Allah.

Maka, kepada para pekerja gerakan Islam, perkukuhkan lagi persaudaraan kita, akidah kita dan amalan kita. Ikhlaskan niat kita dalam perjuangan dan jadikan diri kita para murabitun dalam jalan mendaulatkan Islam. Waqafkan juga diri kita sebagai penolong agama Allah ini.

Firman Allah dalam surah As-Shof ayat 14 ;



Maksudnya ; Wahai orang-orang yang beriman, jadikanlah diri kamu pembela-pembela agama Allah sebagaimana (keadaan penyokong-penyokong) Nabi Isa Ibni Maryam (ketika dia) berkata kepada menyokongnya itu : Siapakah penolong-penolongku (dalam perjalananku) kepada Allah (dengan menegakkan agamaNya)? Mereka menjawab : "Kamilah pembela-pembela (agama) Allah!". (setelah nabi Isa tidak berada di situ) maka sepuak dari Bani Israil beriman dan sepuak lagi (tetap) kafir. Lalu kami berikan pertolongan kepada orang-orang yang beriman untuk mengalahkan musuhnya, maka menjadilah mereka orang-orang yang menang.

وصلى الله على سيدنا محمد وعلى آله وأصحابه وسلم

0 fikrah:

KONGSI BERSAMA

RAKAN SEPERJUANGAN