Tuesday, June 10, 2008

Hati Yang Mengharap Keajaiban

بسم الله الـــــــــــــــــــرحمن الرحيم
الحــــــــــمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين وعلى آله وأصحابه أجــمين
وأمـــا بـــعد

Al-hamdulillah, hari ini sudah tamat peperiksaan semester kedua Fakulti Syariah Dan Undang-Undang (tahun 1) Kaherah. Selesai menjawab kertas terakhir iaitu subjek Feqah Perbandingan ( Feqhul Muqarrran ), aku terus keperhentian bas Darrasah menunggu bas untuk pulang kerumah.

Secara adat, suka, girang, terasa bebas menyelubungi diri tatkala sesuatu peperiksaan tamat dan disetiap sudut pemikiran, mula tergambar pelbagai aktivi untuk melepaskan "tension" selama lebih kurang 3 bulan "berkabung" bersama buku dan kitab.

Namun, jauh di sudut hati aku, amat gusar, risau bersulam bimbang yang ketara. Ini kerana, pengalaman gagal kali pertama sehingga aku terpaksa mengulang tahun (i'adah) lepas cukup membuatkan aku serik untuk sentiasa gembira. Kawan-kawan aku yang lain yang mana lulus pada peperiksaan lepas, kini sedang berangan-angan untuk menjejakkan kakinya ke tahun tiga pengajian, dapat zakat MAIJ dan lain-lain lagi.

Namun, apakah usaha aku yang terlalu sedikit ini memungkin aku berpindah sebagai mahasiswa mustajid fakulti syariah tahun 2?....Inilah yang aku risaukan...

Ya Allah, perkenankanlah doaku dan permudahkanlah urusanku

0 fikrah:

KONGSI BERSAMA

RAKAN SEPERJUANGAN